ŁAŃCUT / PODKARPACIE. Podpisano list intencyjny w sprawie budowy tunelu drogowego pod przejazdem kolejowym w ciągu ulicy POdzwierzyniec. Zaplanowano także budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877.
Foto: Michał Mielniczuk / Biuro Prasowe UMWP
Tunel zastąpi dotychczasowy – mocno obciążony ruchem – jednopoziomowy przejazd w ciągu ul. Podzwierzyniec. Zaplanowano także budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877. List intencyjny w tej sprawie podpisał dziś marszałek Władysław Ortyl, wicemarszałek Ewa Draus oraz członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Piotr Majerczak. Kolejnym krokiem będzie podpisanie umowy na realizację inwestycji.
W uroczystości podpisania listu uczestniczyli: wojewoda Ewa Leniart, europoseł Bogdan Rzońca, poseł Kazimierz Gołojuch, poseł Halina Szydełko, samorządowcy ziemi łańcuckiej oraz mieszkańcy miasta.
– Problem tego przejazdu kolejowego uwypuklił się mocno po oddaniu do użytku autostrady A4. Tędy skierowany został strumień pojazdów. Dodatkowo sytuacja skomplikuje się po uruchomieniu Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Musimy planować naprzód i wyprzedzać potencjalne kłopoty. Dlatego budowa tunelu ma dla tego miejsca tak wielkie znaczenie – powiedział Władysław Ortyl.
– Mamy już przygotowany projekt zjazdu z autostrady, oczywiście po nowym śladzie, który będziemy w następnej kolejności realizować tu w Łańcucie – tak, aby problem komunikacyjny miasta rozwiązać kompleksowo – powiedział marszałek Władysław Ortyl, chwilę przed podpisaniem listu – dodał marszałek województwa
Foto: Michał Mielniczuk / Biuro Prasowe UMWP
Radości nie krył poseł ziemi łańcuckiej Kazimierz Gołojuch. – Na tę chwile czekaliśmy od lat 70-tych. Bezkolizyjny przejazd tu w Łańcucie to jest konieczność. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy wsparli mnie w staraniu o przygotowanie i realizację tej inwestycji – powiedział.
O pieniądzach jakie w Podkarpacie inwestuje PKP PLK, mówił członek zarządu spółki, Piotr Majerczak. – Jako spółka PKP PLK jesteśmy w trakcie realizacji największego w historii programu inwestycyjnego. Inwestycje, których wartość przekracza 3 mld zł, są realizowane na terenie województwa podkarpackiego.
Tunel zostanie zbudowany bezpośrednio pod linią kolejową nr 91, nieopodal dotychczasowego przejazdu, w ciągu tak zwanego „nowego śladu” DW 877. Natomiast wiadukt, po którym przebiegnie linia kolejowa będzie miał rozpiętość 19 metrów i szerokość 45 metrów. W ramach nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877, zaplanowano między innymi. budowę dwóch rond. Prace budowlane wymuszą czasowe skanalizowanie potoku Mikośka, dla obsługi pieszych i rowerzystów zaplanowano chodniki oraz ciągi pieszo-rowerowe.
Ostateczną wartość zadania poznamy po otwarciu ofert przetargowych i wycenie nieruchomości niezbędnych do nabycia. Szacuje się, że jej koszt może wynieść nawet 40 milionów złotych.
Źródło: UMWP
Dodaj komentarz
Zaloguj się a:
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.