ŁAŃCUT / PODKARPACIE. Mimo kontraktowej przerwy zimowej prace na rozbudowywanym odcinku DK94 Łańcut – Głuchów (tzw. obwodnica Łańcuta) trwają nieprzerwanie. Zaawansowanie robót budowlanych sięga 63 procent.
Od połowy grudnia do połowy marca trwa tak zwany okres zimowy, podczas którego wykonawcy na etapie robót budowlanych w terenie mogą je zawiesić. Mogą też ten dodatkowy czas wykorzystać do prowadzenia prac, jeśli pozwala na to ich technologia, by nadgonić ewentualne zaległości lub przyspieszyć realizację kontraktu. Wykonawca obwodnicy Łańcuta nie przerwał robót i kontynuuje je w określonym zakresie.
Obecnie wykonywane są m.in. roboty nasypowe warstwy mrozoochronne i konstrukcyjne podbudowy a także przy realizacji betonu asfaltowego. Trwa wykonywanie pali pod ekrany akustyczne i montaż słupów oraz montaż słupów oświetleniowych. Wykonywana jest nawierzchnia na chodnikach mostu i w pasie rozdziału, odwodnienie drogi oraz przebudowa sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, sieci gazowej, linii energetycznych, telekomunikacyjnych. Jeszcze w tym roku Wykonawca planuje zamontowanie oświetlenia tymczasowego w kilku newralgicznych punktach.
Prace na budowie obwodnicy Łańcuta prowadzone są przy utrzymaniu ciągłości ruchu dwukierunkowego na DK94. Ze względu więc na zachowanie przejezdności i prowadzeniu ruchu przy jednoczesnym realizowaniu prac, na odcinku DK94 występują czasowe utrudnienia w ruchu, które ze względu na specyfikę budowy, potrwają do końca trwania kontraktu.
Zakończenie inwestycji zaplanowano na wrzesień 2021 roku. Wykonawcą prac jest firma Budimex S.A., która zrealizuje tę inwestycję za kwotę niemal 116 milionów złotych. Obwodnica Łańcuta będzie miała prawie 6 kilometrów długości. Zostanie ona zrealizowana w systemie optymalizuj-projektuj-buduj.
Budowa zakłada stworzenie jednojezdniowej, dwupasowej z pasem dzielącym. Przebudowane zostaną skrzyżowania jednopoziomowe z drogami wojewódzkimi nr 877 Naklik – Łańcut – Szklary i nr 881 Sokołów Młp. – Łańcut – Żurawica, z ul. Piłsudskiego, Kościuszki, Graniczną oraz drogą powiatową nr 1520R Dąbrówki-Wola Dalsza-Głuchów na skrzyżowania w formie rond jednopasowych.
Inwestycja obejmuje też most na rzece Sawa, powstaną drogi dojazdowe i zabezpieczenia ekologiczne. Przy drogach pojawią się zatoki autobusowe, chodniki oraz ciągi pieszo-rowerowe.
Źródło: red., GDDKiA Oddział w Rzeszowie
Zdjęcia: GDDKiA Oddział w Rzeszowie
Dodaj komentarz
Zaloguj się a:
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.