Nauczanie zdalne: „Szkoła w takiej formie jest na niby” (VIDEO)

|

Nauczanie zdalne: „Szkoła w takiej formie jest na niby” (VIDEO)

Minął rok, od kiedy przenieśliśmy naszą pracę i szkoły do internetu. Każdy z nas poniósł jakąś cenę pandemicznego funkcjonowania. A jak radzą sobie uczniowie? – Szkoła w takiej formie jest na niby – mówi Aleksandra, uczennica drugiej klasy liceum, gościni Michała Olszańskiego w wideo rozmowie w „W pułapce kamery”.

Do rozmowy zaproszono również Katarzynę Miller, psycholożkę i psychoterapeutkę. Rozmówcy biorą pod lupę bycie obserwowanym i konieczność codziennego, wielogodzinnego „występowania” przed kamerą.

Aleksandra zwraca uwagę na to, że o ile fajnie jest zobaczyć swoją klasę, nauczyciela, to trudno czasem traktować taką formę szkoły na poważnie. Katarzyna Miller podkreśla z kolei, że sytuacja może być ciężka zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Pierwsi są zmęczeni ciągłym „obstrzałem” kamery. Drudzy, nie widzą czasem swoich uczniów, mówią do pustych okienek komunikatorów, co powoduje zniechęcenie i frustrację.

Kadr z filmu

– Zależy nam na tym, by w ten sposób wysłać do młodzieży sygnał, że jest wiele osób, które o nich myślą, które pamiętają, że ich życie stało się bardzo trudne i szukają różnych form pomocy – mówi Sławomir Piwowarczyk z Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży, która była inicjatorką nagrania.

Fundacja prowadzi też konsultacje ze szkołami, na temat potrzebnych w tej sytuacji działań. Ma również gotowe programy, które, nawet od dziś, mogą być realizowane z grupami młodzieży.

Zdjęcie poglądowe

materiały nadesłane
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży

21-03-2021

Udostępnij ten artykuł znajomym:




Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.